Jumaat, Ogos 07, 2009

Serabut otak..tengah tak berfungsi nie...

Salam semua..dan salam satu Malaysia..hehehe

Sebenarnya, aku tak tahu la nak tulis ape TETAPI.. aku nak minta pendapat korang tentang sambungan Secret Sociaties. Aku tak de idea langsung nak menulis..ha, itu baru satu, yang keduanya.. aku malas nak menulis.. Kerja sekolah dah banyak bertimbun.. asyik nak menulis je.. Buat english menulis gak, (karangan punye la) Bahasa melayu pon menulis gak..Sudah pening saya..

Aku nak bagi tahu sesuatu. Masalah ni memang BUKAN DISENGAJAKAN! Beri perhatian kepada 'bukan disengajakan'! Tajuk sebenarnya cerita kongsi gelap ni, Secret Societies..bukan Secret Sociaties. Perbezaan antara 'a' dan 'e'.. Aku pn tengah pening nih..tak tahu nak buat mana satu nih..Serabut-serabut....

Before kemalasan aku menjelmakan diri..aku nak tanye akak-akak semua yang sudah lepas UPSR dan sebagainye..aku nak tanye tip-tip untuk berjaya...Sekarang nih..semakin dekat peperiksaan. semakin aku suka main..suka berangan tak tentu pasal.... Selalunye time berangan aku dekat rumah je..sewaktu aku nak tido..(Hai..nak berangan pon kena ade time ke??) Tetapi.... Sekarang, time cikgu tengah mengajar tulah time berangan aku..dah tak kira..balik sekolah pon berangan lagi.. (Teruk sangat kan aku ni!)Berangan dan aku memang dah tak boleh dipisahkan.. Sesiapa ada tip untuk menjauhi berangan?? tolonglah sedekah kan ilmu tu kat aku.. Aku amat memerlukan...okey la..kemalalasan sudah datang nih..

Selamat bye-bye semua..selamat bye-bye satu malaysia..(ahaks..tak tahu nak tulis apew lagi)

2 komen:

Kaseh Esmiralda berkata...

Nasihat k. Kaseh senang je... adik belajar lagi kan... baru UPSR tuu~~... so sila lebihkan perhatian utk ur exam k. =)

stop dulu menulis tu... akak rasa awk ni ada bakat terpendam dalam penulisan tau. (bukan senang nak cik Kaseh ni tertarik pada sesuatu karya tau. cerewet tahap nak mam*^%... kihkihkih~). so x payah tergesa-gesa & ikut perasaan nak siapkan SS tu. tinggalkan ur Enovel tu dulu n beri tumpuan 100% pada UPSR.

pasal berangan plak... huhh~~ aku pun kuat berangan gak dulu... (sekarang pun masih~). cara nak mengatasi tu mmg xde. diri sendiri yg kena kontrol perasaan sendiri. anggap je baca pelajaran tu macam baca novel yg princess suke. ala bukan selama-lamanya pun. lps exam habis, stoplah berchenta dgn segala buku pelajaran tu. hakhakhak~

& lastly... pasal xde idea nak smbg Enovel ek... bukan Princess sorang je macam tu. semua penulis pun hadapi perkara yg sama... idea mati di tengah jalan... kalau Kaseh biasanya akan biarkan je crite tu tergantung. pegi sambung novel yg lain. bila sampai satu tahap, idea tu boleh muncul dgn sendiri. even dlm mimpi pun ilham boleh muncul. percayalah. (klu x nak percaya pun x pe sbb cik Kaseh sorang je ada otak tahap luar alam yg bleh dpt ilham dalam mimpi)

so gud luck to u k. hope u sucses dlm semua yg u buat. x kiralah, baik dalam pelajaran mahupun in ur life.

OkiE a.k.a WitcH berkata...

hai princess..sbnrnya sa juga tengah krtkl skg..tapi,baru2 ni kami ada seminar tuk spm punya..dan sdkit sbyk tu,sa nak kongsi dgn princess..tips utk bjy?semua itu trplh pada diri kita sndr..iaitu sikap,attitude..kalu princess ada ksdrn..sdh tntu princess akan bjaya..semua ada pd sikap..hehe..jan marah ya?

about ss pula..takkan lari gunung dikejar(btlkah ni?)..lagi pun sa pasti smua orang akan faham situasi princess..jan risau..yg ptg skg..princess tumpukan perhatian princess dulu pada UPSR yg akan mjlang tak lama lagi..

walauapa pun..gud luck n smoga bjaya..

dari lubuk hati,
OkiE