Jumaat, Julai 31, 2009

Hate 1 -Prolog-

~ Prolog ~

Awan yang gelap disertakan guruh berdentum sangat mendukacitakan matahari. Awan yang cerah tadi sudah mula bertukar warna sebaiki saja kemarahan seorang Taiko Kongsi Gelap mula kemuncaknya. Diluar kilat mula sambar menyambar seperti sedang saling salah-menyalahi. Taiko yang kemarahan nya sudah tidak dapat dikawal tadi menghempas barang-barang yang ada disekitar dirinya.

Ditangan sebelahnya menggengam sepucuk pistol yang terkenal dalam era sekarang. Matanya sudah merah menyala memandang semua anak buahnya. Penghawa dingin yang dipasang pada aras yang agak sejuk langsung tidak mendinginkan manusia-manusia yang berada di dalam mansion itu.

Pistol yang digengam oleh Taiko tadi kini discukan kepada salah satu anak buahnya. Semua yang berada disitu sudah menggigil kerana ketakutan. Peluh-peluh sudah mula menitik. Kemarahan The Taiko sudah mula dirasai. Bahang yang semakin panas menambahkan lagi ketakutan dalam diri anak buah kongsi gelap sekaligus menundukkan wajah mereka. Mereka semua sudah masak sekali dengan perangai Ketua mereka. Pantang sekali melihat kesalahan yang disengajakan! lebih-lebih lagi masalah itu semakin besar, tidak reda dari seminggu lepas.

"Kenapa korang semua lepas saksi kepada Alias! Korang semua memang sengaja nak buat aku marah! Sengaja nak buat aku bunuh korang semua! nak ke aku bunuh korang semua!?" Serentak itu ratusan anak buah kongsi gelap menggeleng terutama orang yang pistol The Taiko acukan. Alias pengkianat papa kepada The Taiko yang selama ini dicari. Dan saksi kepada pembunuh Alias sudah pun melepaskan diri. Namun bukan itu yang merungsingkannya.


"I am sorry, sir! I don't think he so smart. And i think he can't freed from we all." Manusia yang The Taiko acukan pistol mula bersuara. Ingin membela dirinya tidak bersalah. Namun itu lagi menambahkan kemarahan The Taiko.

Dhomm..

Satu tembakan dilepaskan tepat mengenai betis kiri lelaki tersebut. Semua yang ada disitu tergamam spontan mengangkat wajah mereka manakala lelaki yang ditembak oleh The Taiko mengaduh kesakitan kemudian terjelupuk jatuh. Darah merah pekat mula membasahi lantai yang kristal itu. Kesakitan anak buah nya itu hanya disimpan dalam hati.

"Aku tak suka ada orang yang beri alasan hanya semata-mata ingin membela dirinya. Dan aku paling tak suka dengan alasan! Korang semua faham!" The Taiko berkata tegas! Matanya sudah menyala merah ibarat 'sicindai' mengilai.

"Yes, sir!" Serentak itu ratusan anak buah kongsi gelap bersuara. Bergema seluruh mansion itu dengan suara anak buah kongsi gelap termasuklah lelaki yang telah ditembak oleh The Taiko tadi.

"Bagus! Aku nak korang semua sediakan kapal terbang peribadi aku. Sejam dari sekarang kita akan terbang ke Malaysia! Faham!" Suara The Taiko sudah mengundur namun masih ada nada ketegasan dalam setiap tutur bicaranya.

"And one more thing, balut luka kau tu Mick dan jangan ulangi kesilapan itu lagi!" Lelaki yang bernama Mick tadi mengangguk perlahan. Walau sejahat mana The Taiko, walau sekejam mana The Taiko, masih ada sifat mengambil berat dalam dirinya. Seluruh manusia disitu tahu dan masak sekali dengan perangai The Taiko yang kejam tapi caring.

Mereka juga tahu yang mereka tidak boleh membangkitkan kemarahan ketua mereka kerana sekali api amarah sudah menguasai diri The Taiko, alamatnya orang itu akan disemadikan di dalam kubur. Dalam usia 15 tahun, The Taiko sudah mula membunuh 1400 orang yang mengkianati ayahnya 20 tahun dahulu. Semua itu dilakukan dalam masa seminggu sahaja. Hanya pembunuh profesional saja yang bisa membunuh sebanyak itu dalam masa yang singkat!

Walhal, The Taiko tidak pernah menjalani latihan menembak. Dan dalam masa seminggu juga, namanya sudah gah dalam permainan ahli kongsi gelap sedunia dan sekaligus dicop sebagai ahli penembak terbaik di Asia.

************************

"Calm down Rick. Don't too violent to them. They all will scared!" Seorang lelaki bertubuh lampai menyapa The Taiko seolah-olah tidak merasai api kemarahan dan menyapa seperti The Taiko rakannya. Sikap The Taiko dari dulu hingga sekarang memang tidak pernah berubah. Tadi dia baru saja menyaksikan The Taiko bertindak berani selepas sebulan mendiamkan diri!

"You say don't too violent? If i do not violent to them, They all will oppose me! Like one month ago. I just quiet and i think they can solve this problem but now?!" The Taiko menggantungkan ayat. Matanya tepat memandang kearah rakannya, Zanc.

"If you want protect them, okey! But i will shoot you, Zanc!" Rick berkata tegas. Matanya sudah merah menyala semula. Dia langsung tak sangka temannya lebih menyokong anak buahnya melainkan dirinya.Dan spontan Zanc mengankat tangan tanda menyerah. Siapa yang tak kenal Ricky, seorang remaja lelaki berusia 20 tahun yang menguasai arena kongsi gelap dalam umur yang sebegini muda. Dia akan buat apa saja jika ada yang berani menentang!

"Yelah aku kalah. Janganlah tembak aku. Nanti kau dah tak ada kawan. Kesian kau" Zanc menunjuk muka buruk bersama dengan wajah pura-pura simpati. Rick menggeleng melihat teletah satu-satunya rakan yang dia ada. Langkah nya cepat diatur ke bilik simpanan senjata bagi kongsi gelap.

"Hey Rick. Tunggulah! Aku nak tanya somentjing ni. Hey Rick!" Rick langsung tidak mempedulikan teriakan dari rakannya malah semakin laju langkahnya menuju ke bilik simpanan senjata.

"Rick betul ke kau nak balik Malaysia?! Hey Rick, aku tanya ni!"

0 komen: